Aina -30-70% ovh:sta

Toimitusehdot

Yleistä

 

Nämä toimitusehdot koskevat Helsinki Outlet Oy:n (”Helsinki Outlet”) ylläpitämää verkkokauppaa helsinkioutlet.fi. Käyttämällä Helsinki Outletin verkkokauppaa asiakas hyväksyy nämä ehdot ja sitoutuu noudattamaan niitä.

Tuotteiden myyjinä Helsinki Outletin verkkokaupassa ovat yhteistyökumppanit (”Brand Partnerit”, jäljempänä myös ”Myyjä”), jotka ovat elinkeinonharjoittajia ja vastaavat tuotteiden virheistä ostajalle kuluttajansuojalain nojalla. Helsinki Outlet vastaa verkkokaupan logistiikasta ja keskitetystä asiakaspalvelusta.

Helsinki Outletin verkkokaupalla on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja julkaisemalla päivitetyt ehdot verkkokaupan sivuilla. Tilauksiin sovelletaan niitä ehtoja, jotka ovat olleet voimassa sillä hetkellä, kun asiakas on tehnyt tilauksen.

Helsinki Outletin verkkokaupasta voi tehdä ostoksia vain verkkosivun helsinkioutlet.fi kautta. Tuotteita ei voi tilata puhelimitse tai sähköpostitse. Asiakkaan tulee tilauksen yhteydessä antaa kaikki tilausta varten edellytetyt tiedot. Verkkokaupan kautta tehdyt tilaukset toimitetaan verotuksellisista syistä ainoastaan manner-Suomeen (ei Ahvenanmaa). Tuotteiden toimitusosoitteen tulee olla asiakkaan virallinen osoite.

 

Helsinki Outletin verkkokaupassa noudatetaan 18 vuoden ikärajaa ostamisen yhteydessä.

 

Myyjällä on oikeus perua kauppa selvien hintavirheiden kohdalla, jolloin tuotteen hinta verkkokaupassa poikkeaa merkittävästi ja selvästi tuotteen oikeasta hinnasta. Näissä tapauksissa hinta on niin selvästi oikeasta hinnasta poikkeava, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän hinnan virheellisyys.

 

Verkkokaupasta ostettuihin tuotteisiin ei sovelleta vaihto-oikeutta.

 

Tuotetarjoukset ovat aina voimassa niin kauan kuin varastoa riittää, ellei toisin mainita. 

 

Helsinki Outletin verkkokaupan sivusto sisältää linkkejä muille sivustoille toimitukseen ja maksuliikenteeseen liittyen. Helsinki Outlet ei vastaa ulkopuolisten palveluntoimittajien sivustojen sisällöstä ja niiden toimivuudesta.

 

Tilaamisesta ja toimituksesta

 

Ostaminen Helsinki Outletin verkkokaupassa on helppoa, turvallista ja nopeaa.

Asiakkaan käytössä on Stripe, joka mahdollistaa seuraavat maksuvaihtoehdot: Apple/Google Pay, Visa, Mastercard, American Express sekä Klarna-laskulla maksaminen.  Lue lisää maksuehdoista.

Tilaus on sitova, kun asiakkaalle on lähetetty tilausvahvistus asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen (Tilausvahvistus).

 

Asiakas voi valita itselleen parhaiten sopivan toimitustavan seuraavista toimitusvaihtoehdoistamme:

• Nouto Helsinki Outletin noutopisteeltä (0€)

• Nouto Postista tai Postin pakettiautomaatista (5,99€)

• Postin kotiintoimitus (9,99€)

 

Toimitustavan voi valita siirryttäessä verkkokaupan kassalle. Toimituskulut maksetaan tuotteiden maksun yhteydessä.

Asiakas voi myös valita noudon paketilleen Helsinki Outletin noutopisteeltä. Tällöin asiakkaan tulee tuotteen noudon yhteydessä esittää henkilöllisyystodistus sekä tilausvahvistus.

Helsinki Outletin verkkokauppa pyrkii käsittelemään ja lähettämään tilaukset 2-5 arkipäivän sisällä tilausvahvistuksesta. Esimerkiksi isot kampanjat (Flash Sale, Outlet Alarm, Black Friday), juhlapyhät tai postin kuljetukseen liittyvät ruuhkat ja viiveet voivat pidentää toimitusaikoja.  Myyjä ja Helsinki Outlet eivät vastaa verkkokaupan toiminnasta riippumattomista viivästyksistä toimituksissa. 

Mikäli jotain tilattua tuotetta ei ole saatavilla tai tilattu tuote on loppunut varastosta, Helsinki Outletin verkkokaupan asiakaspalvelu on asiasta tilaajaan yhteydessä. Tarvittaessa Myyjällä on oikeus perua kauppa, jolloin asiakkaalle toimittamatta jäänyt tuote hyvitetään asiakkaalle. Myyjällä  on oikeus rajoittaa tuotteiden asiakaskohtaisia tilausmääriä.

 

Palautuksesta

Kuluttajansuojalain mukaan kuluttajalla on oikeus peruuttaa kauppa ilman erityistä syytä 14 päivän kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta. Helsinki Outletin verkkokaupassa tehtyihin ostoksiin sovelletaan kuluttajansuojalain mukaista 14 päivän kaupan peruuttamisoikeutta. Kaupan peruutuksesta tulee ilmoittaa Myyjälle sähköpostitse osoitteeseen info@helsinkioutlet.fi tai kirjeitse osoitteeseen Helsinki Outlet Oy, Tatti 17, 00760 Helsinki viimeistään 14 päivän kuluttua tuotteiden vastaanottamisesta. 

 

Mikäli asiakas peruu kaupan, hänen tulee palauttaa vastaanottamansa tuotteet Myyjälle viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Tuotteiden palautus tehdään postitse ja siinä tulee käyttää peruuttamislomaketta sekä palautusosoitetarraa Tuotteet voi myös palauttaa Helsinki Outletin noutopisteelle aukioloaikojen puitteissa.  Palautusta ei voi suorittaa tuomalla tuotetta/tuotteita suoraan Helsinki Outletin brändimyymälöihin.

Palautusoikeus ei koske lahjakortteja. Hygienia- ja intiimituotteiden sekä sinetöityjen pakkausten osalta palautusoikeus koskee vain avaamattomia pakkauksia. Hygieniasyistäpalautuksina ei vastaanoteta:

(1)  Alusvaatteita, sukkia tai uima-asuja, joiden hygieniateippi tai pakkaus on irrotettu tai tuotteita, jotka voidaan Myyjän toimesta katsoa käytetyiksi ja siten myyntikelvottomiksi.

(2)  Kosmetiikkatuotteita, joiden pakkaus on avattu.

 

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäispakkauksessaan, ja kaikkien lappujen ja hintamerkintöjen tulee olla paikallaan. Tuotteiden kaikki osat mukaan lukien mahdolliset käyttöohjeet ja pakkausmateriaalit tulee palauttaa. Asiakkaan vastuulla on palauttaa tuotteet myyntikuntoisina. Mikäli tuotetta on käytetty tai käsitelty huolimattomasti tai pesty ennen palautusta, asiakas vastaa tuotteen arvon alentumisesta sen täyteen arvoon saakka.

Huomioithan, että peruutustilanteessa Helsinki Outletin verkkokauppa palauttaa vain tuotteiden ostohinnat, ei  tilauksesi toimituskuluja. Palautusohjeiden vastaisesti palautettua tuotetta ei hyvitetä eikä tuotetta palauteta takaisin asiakkaalle.

Peruutettu ja palautusohjeiden mukaisesti palautettu tilaus hyvitetään asiakkaalle viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta edellyttäen, että tuotteet ovat palautuneet Helsinki Outletin verkkokaupan asiakaspalvelupisteeseen tai asiakas on osoittanut lähettäneensä tuotteet takaisin. Saadut suoritukset palautetaan sillä maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt.

 

Myyjän virhevastuu

 

Mikäli tilattu tuote on viallinen, tulee asiakkaan ilmoittaa tuotteen virheestä kirjallisesti mahdollisimman pian virheen havaitsemisen jälkeen. Virheilmoitus tulee osoittaa tuotteen myyjälle (Brand Partnerille) ja se tulee toimittaa sähköpostitse osoitteeseen: info@helsinkioutlet.fi tai kirjeitse osoitteeseen Helsinki Outlet Oy, Tatti 17, 00760 Helsinki. Reklamaatiota ei voi suorittaa suoraan Helsinki Outletin brändimyymälään. Reklamaatio ei johda kaupan purkuun, vaan lähtökohtaisesti tuote pyritään korjaamaan tai vaihdetaan virheettömään.

Myyjä vastaa tuotteen virheellisyydestä Suomen lain mukaisesti.

 

Tuotteen noutamatta jättäminen

 

Postista tuotteen noutamatta jättäminen ei rekisteröidy palautukseksi, vaan palautus täytyy tehdä Postin palautusehtojen mukaisesti. Helsinki Outletin verkkokauppa ei korvaa palautuskuluja, jotka ovat syntyneet muulla tavoin kuin näiden ehtojen mukaisesti.

 

Tietosuojakäytäntö

 

Käsittelemme henkilötietojasi vastuullisesti EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukaisesti. Helsinki Outletin verkkokaupan tietosuojakäytäntö löytyy täältä.

 

Kuluttajariitalautakunta

 

Erimielisyystilanteessa asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi (linkki).

 

Yhteystiedot

Brand Partnerit

Helsinki Outlet Oy (logistiikka ja -asiakaspalvelu) 

Käynti- ja postiosoite: Tatti 17, 00760 Helsinki 

Asiakaspalvelu: info@helsinkioutlet.fi

Pyrimme vastaamaan viesteihin 2 arkipäivän sisällä palveluaikojemme puitteissa.